Autoliikkeet & näyttelytilat digitalisoituvat

Autoliikkeet & näyttelytilat digitalisoituvat

Verkkokaupat kasvavat ja automyyjien on työskenneltävä digi -strategisesti kilpailukyvyn säilyttämiseksi. Erilaisten mediavälineiden verkko, kuten digitaalinen autokauppa, perinteinen jakelu ja tapahtumamarkkinointi, voivat avata oven täysin uudelle suhteelle ostajan ja myyjän välillä. Avainsanoja ovat digitalisointi, sähköinen liikkuvuus, massadata ja uudet jakelurakenteet. Mitä tämä tarkoittaa ajoneuvokaupassa? Mitä ehtoja tarvitaan kannattavan toiminnan varmistamiseksi tulevaisuudessa? Kuinka digitalisointi voi luoda uusia menestyviä liiketoimintamalleja?

Maantieteellinen riippumattomuus ja digitalisoituminen ovat yhdistymässä uudella tavalla. Mikä voisi olla selkeämpää kuin yhdistää molemmat osa alueet esitelläkseen ja sitä myöten tehdä digitaalimaailma näkyväksi uudesta näkökulmasta? Digitaalinen näyttötaulu on vain yksi esimerkki, vaikkakin tärkeä tekijä jota voidaan käyttää luomaan yhteys auton oston ja tiedonvälityksen välillä, yhä digitalisoituneemmassa yhteiskunnassa. Mutta mitkä ovat ongelmat? Suurimmaksi osaksi klassiset argumentit kuten, että se maksaa aikaa ja rahaa ja että tarvittavat resurssit puuttuvat. Käyttöönottaminen ja oppiminen kuormittaa ydinliiketoimintaa, ja toisinaan monet tekniset vaatimukset rajoittavat toimintakykyä. Tämä koetaan yksinkertaisesti monimutkaiseksi.

Ensi silmäyksellä ymmärrettäviä väitteitä. Digitaalisen näyttöjen kustannukset, samoin kuin niiden asentaminen ja niihin liittyvä oppimisprosessi, ovat tietysti laajemmat kuin klassisissa painetuissa mainosvälineissä, kuten Rollups-tuotteet, valokyltit ja muut julisteet, mutta digitaaliset näytöt sallivat suuremman valikoiman sisältöä, mikä on yksi digitaalisen näyttöjen tarjoamista selkeistä eduista. Video ja animaatio herättävät enemmän huomiota kuin staattinen mainosviesti. Se vaikuttaa tunteisiin ja lisää siten potentiaalisen ostajan kiinnostusta. Lisäksi digitaaliset näytöt voivat välittää monimutkaisia tuotteita yksinkertaisella tavalla, esimerkiksi esittelemällä automalleja ja niiden erityispiirteitä animaation avulla.

Digitaaliset mediat säästävät pitkällä aikavälillä työaikaa ja kustannuksia, koska viestien mukauttaminen muuttuvaan tilanteeseen vie vain muutaman minuutin. Tästä syystä on sijoitus digitaalisen mainos informaation erittäin joustavaa ja kustannustehokasta. Printtimainontaan verrattuna, sinun ei tarvitse jatkuvasti uudistaa kallista ja aikaa vievää printtimainontaa. Tuore esimerkki on maailmanlaajuinen, 70.000 logon muuttaminen uuden VW-profiilin lanseerauksen yhteydessä. Jatkuvasti kehittyvällä digitalisoinnilla vastaavat jättihankkeet toteutetaan tulevaisuudessa tehokkaammin, nopeammin ja siten myös huomattavasti edullisemmin. Samoin mukauttaminen uusiin malleihin, hintoihin ja rahoitusehdotuksiin ovat mahdollisia, milloin tahansa ja välittömin tuloksin.

Fakta on, että digitalisointi säästää tilaa. Digitaaliset mainosvälineet käyttävät vähemmän mainostilaa rajoittamattoman määrän mainosviestien välittämiseen. Toisaalta se myös mahdollistaa rajoittamattoman määrän ajoneuvotarjousten esittämisen. Yhdelläkään myyjällä ei ole tilaa 10.000 autolle näyttelytilassa. Verkkosivustolla tämä ei ole ongelma. Meillä on käytettävissämme yksi digitalisaation ehkä tärkeimmistä eduista - kyky yhdistää asiakkaan digitaalinen tiedonhaku klassiseen myyntikeskusteluun. Avainkäsite on vuorovaikutteiset myyntiratkaisut. Ostaja hakee tietoa halutusta ajoneuvosta yhä useammin verkossa, usein jo ennen liikkeeseen saapumista. Täällä digitaaliset näytöt luovat rajapinnan muihin myyntikanaviin, kuten autoliikkeisiin ja valmistajien verkkosivustoihin. Asiakkaat voivat visualisoida toiveensa näyttelytilassa, ja saada välittömiä vastauksia kysymyksiin ajoneuvon lisäominaisuuksista, erikoistoiveista ja yksilöllisestä varustelusta. Hyöty on ilmeinen -asiakas saa välitöntä tietoa ja palautetta, joka johtaa usein myynnin kasvuun, tämä ilman perinteisiä esitteitä ja muuta myyntimateriaalia.

Digitalisointi voi muuttaa täysin ajoneuvokaupan rakenteita. Automyynnin siirtyminen nettiin muuttaa pysyvästi valmistajien ja jälleenmyyjien suhdetta. Digitaalinen markkinointi ja tiedottaminen näyttelytiloissa tai autoliikkeessä edistää merkittävästi pysymistä mukana muuttuvissa markkinaolosuhteissa. Muutosprosessi on jo täydessä vauhdissa ja vaikutukset ovat jo havaittavissa. Yksi asia on varma, että digitaaliset näytöt ovat tärkeässä roolissa tässä prosessissa.

Digitaalinen infokyltti +

Kirjaudu tilillesi

Unohditko salasanasi?

Ei tiliä? Luo se tässä
    Ei löydy suosikkeja listaltasi

    Ostoskori

    Tyhjennä ostoskori
    Ostoskorissasi ei ole tuotteita